Dit jaar is goed begonnen met een gloedje nieuw kantoor.

Misschien heb je wel op Instagram voorbij zien komen dat ons vorige kantoortje op het industrie terrein een ieniemienie hokje was met een stoffige vloer (we dachten: we halen die vieze vloerbedekkingstegels weg zodat het een beetje urban style wordt, maar het werd gewoon een stofboel. Weer wat geleerd), stank van de omliggende garages en zo klein was dat we onze kont niet konden keren. Maar daar is verandering in gekomen begin januari.

We (en daarmee bedoel ik Alijt Emmens en ik) hebben een prachtig plekje gevonden aan de ringweg in Amersfoort. Ik vond dit echt super spannend want het is een grote investering (2 x zoveel huur betalen), maar wat een voordelen zitten aan dit nieuwe plekje. Ik geef jullie graag een rondleiding, dan zie je waar mijn creaties worden uitgedacht en gemaakt.

Er zitten grote ramen waardoor je bij elk kantoortje naar binnen kunt kijken. We hebben mooie houten borden laten maken bij de leuke We Are Golden met ons logo erop, zodat je wel een beetje ziet wat die miepjes met al die slingers in hun kantoor nou eigenlijk uitvogelen.

We wilden een knus kantoortje creëren waarbij het ook fijn is dat als er bezoek komt, ze ook op iets fijns kunnen zitten in plaats van een klapstoeltje. Nu hebben we zelden bezoek, maar mocht je langs willen komen: hier kom je dan te zitten haha! En super veilig met een brandblusser in de gang zoals je ziet.

En als je dan op die stoeltjes zit zie je dit (met nog een vleugje Alijt op de foto). We hebben heel inspirerend uitzicht haha, maar in ieder geval kan ik wel de wolken zien en soms even naar buiten staren. Verder zien we dagelijks dezelfde mensen zitten en hebben we ze namen gegeven (we zijn nu al gehecht aan Harco). Hopelijk worden zij een beetje blij van onze slingertjes, spreading joy in het supersaaie kantoortuinenland! (Echt, hoe mensen daar kunnen functioneren, het is me een raadsel).

Er plakt dus letterlijk niks op deze muren, we hadden het helemaal volgeplakt maar de postertjes vielen een voor een treurig naar beneden. Degene die er nu hangen zijn heel volhardend, dus die raak ik maar niet meer aan in de hoop dat ze daar blijven. We hebben dus maar een lijntje gespannen en dat is eigenlijk super leuk! Zo kunnen we ons eigen werk ophangen en om de zoveel tijd even vervangen. Zo leuk om zo je kaartjes naast elkaar te zien!

Het is wel ontzettend wennen dat het zo gehorig is. Je hoort letterlijk soms gesprekken van de buren, terwijl we eerst in ons upje op het industrieterrein zaten. Nu was dat ook hetgeen wat we juist niet prettig vonden, want in de winter was het al helemaal uitgestorven en durfden we toch niet echt tot 17:00 uur of later te blijven werken. Dus elk voordeel heb z’n nadeel laten we maar zeggen! Het zal wel wennen en anders verstop ik me in mijn koptelefoon.

Een super casual foto terwijl ik zo geniet van hoiikbenjoellehoiikbenjoellehoiikbenjoelle typ (dat doe ik altijd als ik iets nep moet typen haha). Sinds ik dit kantoor heb voel ik me echt een werkende vrouw. Klinkt misschien een beetje suf, want ik werk natuurlijk al een paar jaar, maar eerst werkte ik vanuit huis en dat leverde me ook een stuk minder op omdat ik dat echt niet fijn vond. Toen verhuisde ik mijn kantoortje naar mijn ouders (hier zie je hoe dat kantoortje eruit zag), en dan nemen mensen je ook niet echt serieus. Het kantoortje daarna was al een grote stap en hielp al wat meer om mezelf serieus te nemen. Maar nu kan ik echt met trots zeggen dat ik dit grote kantoor met mijn eigen zuurverdiende centen betaal, ik fiets in de stroom van andere werkende mensen en zit midden in de stad.

Als zelfstandige die illustraties maakt duurt het sowieso eventjes voordat de omgeving je serieus neemt, en ook voordat ik mezelf serieus neem. Michel (mijn man) heeft vaak gezegd: als je jezelf niet serieus neemt gaan anderen dat ook niet doen. Dat begon bij dat ik stopte met mijn bedrijf een bedrijfje te noemen en te zeggen dat ik illustrator ben. En nu helpt dit serieuze kantoor ook mee. Yay!

Dit helicoptertje heb ik gekocht nadat ik met Michel mijn doelen voor 2020 heb besproken (Michel is mijn excelheld die overzicht houdt in mijn bedrijf haha, als ik het overzicht kwijt ben kruipen we in zijn laptop en zie ik het weer zitten). Het is zo gemakkelijk om op te gaan in alle opdrachten voor klanten en te denken: dit verdiend geld, klanten hebben mij nu nodig, dus dit moet ik nu doen. Maar daardoor verlies ik the bigger picture: waar wil ik heen met Bladergoud, welke grote plannen heb ik en hoe krijg ik die voor elkaar? En dat heeft ook tijd nodig. Zo is elke vrijdag nu een Bladergoud dagje, no matter what. En typ ik nu dus ook deze blog op vrijdag.

Dit helicoptertje herinnert mij eraan dat ik soms even boven alles uit moet vliegen om verder te komen.

Zo, dat was mijn nieuwe kantoor tour en ook weer een nieuwe blog in 2020. Kom gerust een keertje langs, de thee staat klaar!

Laat een berichtje achter:

Comments (6)

  1. Ahh zo leuk om dit te lezen en te zien! Vooral omdat ik op dit moment precies voor het allereerst in mijn (of eigenlijk ons) eigen nieuwe kantoor zit. Ha. En ik denk meteen: jaa slingers die moeten wij ook nog! Dus dank voor de inspiratie 🙂 liefs!

  2. haha wat een heerlijke post ! Super leuk !
    Zelf ben ik ook ondernemende maar nu moeten we de kids natuurlijk ook les geven, zelf laat ik ze bijv boodschappenlijstjes maken als reken/economie huiswerk (bijv via: https://www.kupino.nl/folders/dirk) bijvoorbeeld iets klussen voor handvaardigheid. Dan zijn zij lekker bezig en kan ik rustig door !

    1. Dankjewel voor je leuke reactie Mieke! Zo, super late reactie van mij! Haha super slim om het zo aan te pakken, dat lijkt me ook echt zo’n uitdaging! Wel fijn dat je als ondernemer wat meer flexibel bent (meestal haha!). En nu gaan ze natuurlijk weer naar school denk ik, dat is ook wel fijn. Succes met de omschakeling!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *